misja
Naszym celem jest stworzenie miejsca, w którym dzięki współpracy rodziców i nauczycieli, działając w przygotowanym otoczeniu, stworzymy warunki do jak najlepszego rozwoju.
Ufamy
„nauczyciel musi zawsze otwierać drogę, nigdy odpychać z braku zaufania” (M. Montessori).
Cieszymy się
„Jeśli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie, musicie dostrzec, że najwyższą jest radość pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy. Radość tryumfu i szczęście samodzielności, opanowania, władania”,
Słuchamy
„…mówiłem nie do dzieci, a z dziećmi, mówiłem nie o tym, czym chcę, aby były, ale czym one chcą i mogą być” (J. Korczak),
Żyjemy w zgodzie
z naturą
„Na Ziemi, gdzie są nasze korzenie, dzieci muszą nauczyć się czuć i żyć w harmonii z Ziemią” (M. Montessori),
Nie obsługujemy dzieci – pomagamy im dążyć do samodzielności
„Nigdy nie pomagaj dziecku w zadaniu, co do którego CZUJE ono, że sobie z nim poradzi” (M. Montessori),
Dajemy dzieciom
(i sobie) czas
“Dzieci nie liczą czasu, toteż wystarcza im go na gruntowne obserwacje” (J. Bosshart)
Jesteśmy świadomi siebie i wciąż się rozwijamy
„Bądź sobą – szukaj własnej drogi. Poznaj siebie, zanim zechcesz dzieci poznać. Zdaj sobie sprawę z tego, do czego sam jesteś zdolny, zanim dzieciom poczniesz wykreślać zakres ich praw i obowiązków” (J. Korczak),
metoda montessori
Zachęcamy do zapoznania się z krótkimi informacjami dotyczącymi metody, zgodnie z którą pracuje przedszkole
o nas
Czyli kto pracuje w naszym przedszkolu
Katarzyna Hołda
Karolina Nogas
Mirella Kuszaj
nauczycielka w przedszkolu, dyrektorka pedagogiczna
Lidia Rzeszutko
w zerówce
Agnieszka Pawełczyk
asystentka nauczycielek
Paulina Kokoszka
Jola Konarzewska
w przedszkolu
Ola Górska
w zerówce
Anna Hanak-Wójcik
logopedka
Decyzję o zostaniu logopedą podjęłam jeszcze w trakcie studiów pedagogicznych, po zajęciach w przedszkolu. Wiedziałam już wtedy, że pomaganie innym w nabywaniu umiejętności porozumiewania się z otoczeniem jest tym, co chcę robić w życiu.