misja

Naszym celem jest stworzenie miejsca, w którym dzięki współpracy rodziców i nauczycieli, działając w przygotowanym otoczeniu, stworzymy warunki do jak najlepszego rozwoju.

Dlatego w przedszkolu:
Ufamy

„nauczyciel musi zawsze otwierać drogę, nigdy odpychać z braku zaufania” (M. Montessori).

Cieszymy się

„Jeśli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie, musicie dostrzec, że najwyższą jest radość pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy. Radość tryumfu i szczęście samodzielności, opanowania, władania”,

Słuchamy

„…mówiłem nie do dzieci, a z dziećmi, mówiłem nie o tym, czym chcę, aby były, ale czym one chcą i mogą być” (J. Korczak),

Żyjemy w zgodzie
z naturą

„Na Ziemi, gdzie są nasze korzenie, dzieci muszą nauczyć się czuć i żyć w harmonii z Ziemią” (M. Montessori),

Nie obsługujemy dzieci – pomagamy im dążyć do samodzielności

 „Nigdy nie pomagaj dziecku w zadaniu, co do którego CZUJE ono, że sobie z nim poradzi” (M. Montessori),

Dajemy dzieciom
(i sobie) czas

“Dzieci nie liczą czasu, toteż wystarcza im go na gruntowne obserwacje” (J. Bosshart)

Jesteśmy świadomi siebie i wciąż się rozwijamy

„Bądź sobą – szukaj własnej drogi. Poznaj siebie, zanim zechcesz dzieci poznać. Zdaj sobie sprawę z tego, do czego sam jesteś zdolny, zanim dzieciom poczniesz wykreślać zakres ich praw i obowiązków” (J. Korczak),

metoda montessori

Zachęcamy do zapoznania się z krótkimi informacjami dotyczącymi metody, zgodnie z którą pracuje przedszkole

„Edukacja nigdy więcej nie powinna być w głównej mierze przekazywaniem wiedzy, ale musi przyjąć nową formę, szukając uwolnienia dla ludzkich możliwości” – dzisiaj te słowa Marii Montessori nie straciły na aktualności, przeciwnie. Teraz, może nawet bardziej niż kiedykolwiek wcześniej systemowi edukacji potrzebna jest zmiana, która powinna zaczynać się już w przedszkolu. Przyjrzyjmy się początkom podejścia pedagogicznego nazywanego metodą Montessori.

o nas

Czyli kto pracuje w naszym przedszkolu

Katarzyna Hołda

organ prowadzący, dyrektorka administracyjna, terapeutka
Moja ścieżka zawodowa przypomina drzewo o kilku konarach. Pierwszym z nich jest doświadczenie związane z edukacją, nauczaniem na wszystkich szczeblach szkoły podstawowej i średniej, w placówkach państwowych i prywatnych. 

Karolina Nogas

organ prowadzący, nauczycielka przedszkola 
Z wykształcenia i zamiłowania jestem polonistką i choć od jakiegoś czasu nie mam codziennego kontaktu „z tekstem”, z dużą ciekawością przyglądam się temu, jak to, co dały mi moje pierwsze studia, jest ważne i potrzebne. Moja ścieżka zawodowa choć krótka i dość wyboista (uwielbiam pracować), zawsze prowadziła do pracy z dziećmi.

Mirella Kuszaj

nauczycielka w przedszkolu, dyrektorka pedagogiczna

Praca z dziećmi jest moją pasją. Niezmiennie od wielu lat dzieci mnie zaskakują swoim sposobem patrzenia na świat. Każdego dnia uczę się od nich odkrywania tego co ważne tu i teraz. Każde dziecko jest dla mnie wyjątkowe, o niepowtarzalnym neurotypie i ma swoje indywidualne potrzeby.

Lidia Rzeszutko

nauczycielka
w zerówce
Moja droga do tego miejsca zaczęła się bardzo dawno temu, choć początkowo nie byłam jej świadoma. Szukałam prawie wszędzie – w restauracji, wydawnictwie, gabinecie, aż wreszcie znalazłam się tu – w miejscu, które szczerze kocham, i które mam szczęście tworzyć niemal od pierwszego dnia.

Agnieszka Pawełczyk

nauczycielka muzyki,
asystentka nauczycielek
W moim życiu od zawsze pierwsze skrzypce gra muzyka, właściwie… ja również gram na skrzypcach, więc łatwo będzie zapamiętać. W codziennej twórczości zarówno w zespołach, występach solowych, jak i w pracy z dziećmi wspomaga mnie także ukulele, przeróżne instrumenty perkusyjne, pianino i śpiew.

Paulina Kokoszka

nauczycielka w przedszkolu, psycholożka
Można się godzinami spierać o zasadność nauk psychologicznych jako nauki stosunkowo młodej. Nie sposób jednak nie zauważyć, jak wielki ma wpływ na nasze życie już od najmłodszych lat. Wszak wychowani jesteśmy metodami, którymi właśnie dziedzina psychologii się zajmuje.

Jola Konarzewska

asystentka nauczycielki
w przedszkolu
Prywatnie jestem żoną Jakuba i mamą trójki. Dzięki nim odkryłam rzeczywistość opartą na relacji i dobrej komunikacji, będąc z moimi dziećmi odkryłam pedagogikę Montessori. Ta metoda mnie zafascynowała, bo pozwala budować przestrzeń, która zaprasza do samodzielnych poszukiwań.

Ola Górska

asystentka nauczycielki
w zerówce
Jestem mamą trójki dzieci i to one najwięcej nauczyły mnie na temat dziecięcego rozwoju, sposobu odkrywania świata i doświadczania życia. Szukając sposobów na wzmacnianie więzi, odkryłam ideę porozumienia bez przemocy, w której rozkochałam się na dobre.

Anna Hanak-Wójcik

logopedka

Decyzję o zostaniu logopedą podjęłam jeszcze w trakcie studiów pedagogicznych, po zajęciach w przedszkolu. Wiedziałam już wtedy, że pomaganie innym w nabywaniu umiejętności porozumiewania się z otoczeniem jest tym, co chcę robić w życiu.

newsletter

Zapisz się, żeby wiedzieć, co się u nas dzieje

.
Przewiń do góry